Konflikter og kriser er slidsomme for alle mennesker. Derfor må ingen stå alene når det er blevet svært. Ingen.

I organisationer kan der opstå kriser og konflikter på grund af indre eller ydre forhold. Det er ikke altid, vi har mulighed for at forudse dem, og derfor er det vigtigt at organisationer arbejder forebyggende med krisehåndtering, så konsekvenserne for omdømme, forretning og mennesker bliver så små som muligt.

 

Håndtering og ledelse af kriser og konflikter er blevet en disciplin, der bliver hyppigere brug for i organisationer. Ydre forhold i omverdenen sætter et øget pres på organisationer og kan producere intern belastning, der både kan medføre konflikter og organisatoriske sammenbrud.

Når mennesker er sammen, opstår risikoen for uenigheder, konflikter og kriser. Det er ikke nødvendigvis problematisk i sig selv. Det afgørende er, hvordan vi håndterer dem, og ikke mindst hvad vi gør for at forebygge. 

Opstår der konflikter og kriser i arbejdslivet, så opstår der samtidig brydninger, som skaber muligheder for udvikling og læring. Derfor skal vi sammen med organisationer også evaluere konflikter og kriser og spørge os selv: Hvad kan vi lære af det, som vi har været igennem?

About Work rådgiver organisationer i, hvordan de kan arbejde forebyggende med kriser og konflikter, men vi hjælper også med at håndtere de problematikker, som opstår i arbejdslivet. For når vi befinder os midt i en krise eller en konflikt, kan det være vanskeligt at få øje på handlemuligheder i en fastlåst situation, og her kan det eksterne perspektiv være en hjælp til at afhjælpe problemet.

03
Kriser & Konflikter.

Vores ydelser.

About Work tilbyder rådgivning, sparring, foredrag, workshops og kurser indenfor:

  • Samarbejdsvanskeligheder 

  • Uvildige undersøgelser

  • Krænkelsesproblematikker 

  • Konflikter mellem enkelte og i grupper 

  • Omdømmeproblematikker og pressesager

  • Debriefing og kollektiv læring efter kriser 

  • Individuelle støttesamtaler med fokus
    på mestringsevner

Kontakt os